Politika reklamacija

Imate pravo da izjavite reklamaciju na kupljenu robu putem internet prodavnice www.elanbrend.rs u roku od 2 godine od dana prijema proizvoda zbog nesaobraznosti, kao i zbog pogrešno obračunate cene ili drugih razloga u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

Reklamacija se može podneti:

  • pisanim putem, putem e-pošte na adresu trgovca: info@elanbrend.rs
  • poštom na adresu sedišta trgovca: Elan, Bele Gabrića 12, Subotica, tel. +381 66 421851
  • putem telefona gde ćete dobiti dalje instrukcije za izjavljivanje reklamacije: +381 66 421851

Robu koja je predmet reklamacije molimo Vas da ne šaljete samostalno i bez prethodno dobijenih instrukcija od strane operatera korisničke podrške internet prodavnice www.elanbrend.rs
Za robu koja je predmet reklamacije operateri korisničke podrške će kreirati nalog za preuzimanje od strane kurirske službe sa kojom Elan ima ugovorni odnos. Nalog za preuzimanje će se kreirati za dan koji Vam odgovara. Za tačno vreme preuzimanja robe koje je predmet reklamacije Elan nema saznanja, vršiće se u toku radnog vremena kurirske službe.

U  obavezi ste da dostavi:

  • robu koja je predmet reklamacije,
  • dokaz o kupovini (račun) i
  • popunjen Reklamacioni list u kojem je potrebno da navede sve relevantne tražene podatke.

Reklamacioni list Vam je dostavljen sa isporučenom robom. Reklamacioni list potrošač može preuzeti OVDE.

Dužni ste da reklamiranu robu uredno i bezbedno upakujete. U slučaju da postupite suprotno, i kasnije se ustanove fizička oštećenja na robi, za isto neće biti odgovorni Elan i poštanski operator. 

Elan je dužan da primi izjavljenu reklamaciju i da Vam bez odlaganja elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija. Elan je dužan da Vam bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije, odgovori, elektronskim putem, na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Elana na reklamaciju potrošača Vam se dostavlja u elektronskom obliku i mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o Vašem zahtevu o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako će rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana od dana podnošenja reklamacije.

Elan je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor trgovca na izjavljenu reklamaciju i počinje da teče iznova kada trgovac primi izjašnjenje potrošača. Dužni ste da se izjasnite na odgovor Elan-a najkasnije u roku od 3 dana od dana prijema odgovora. Ukoliko se u propisanom roku ne izjasnite, smatraće se da niste saglasani sa predlogom Elan-a.

Ukoliko Elan iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji Vašem zahtevu u propisanom roku, dužan je da Vas o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti pisanim putem i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije Vašu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Ukoliko Elan odbije reklamaciju, dužan je da Vas obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Ukoliko se kod prihvaćene reklamacije odlučite za povrat sredstava, za narudžbine plaćene pouzećem, sredstva se uplaćuju na Vaš tekući račun koji je ste naveli u Reklamacionom listu. Za porudžbine plaćene nekom od platnih kartica, Elan je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC, Maestro, Amex i Dina metoda plaćanja, što znači da će banka na zahtev trgovca obaviti povraćaj sredstava na karticu korisnika računa. Konačan rok u kome će sredstva biti vraćena potrošaču na karticu zavisi isključivo od politike poslovanja banke izdavaoca kartice.

Kod neprihvaćenih reklamacija proizvod koji je predmet reklamacije biće poslat kurirskom službom na adresu koja je navedena u Reklamacionom listu. Ukoliko iz nekog razloga ne zaprimite pošiljku, dostava će biti pokušana još jednom. Ukoliko odbijete uručenje reklamiranog artikla, Elan će isti artikal čuvati 30 dana od datuma kada je pokušano uručenje, nakon čega će isti artikal rashodovati.

Saobraznost i Garancija

Elan je dužan da Vam isporuči robu koja je saobrazna ugovoru u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača. Smatra se da je roba saobrazna ugovoru ako odgovara opisu datom od strane Elan-a, ima svojstva robe iste vrste koja možete opravdano očekivati, i ako je upotrebljiva za svrhu za koju se roba te vrste inače koristi.

Ukoliko isporučena roba nije saobrazna ugovoru, imate pravo da zahtevate Elan-a da robu dovede u saobraznost, bez naknade, popravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora, u skladu sa zakonskim odredbama.

Troškove dovođenja robe u saobraznost (transport, rad, materijal) snosi Elan.

Vaše pravo na isticanje nesaobraznosti postoji ukoliko je ona postojala u trenutku prelaska rizika na Vas kao potrošača i ako se pojavila u roku od 2 godine od dana isporuke robe. Ukoliko se nesaobraznost pojavi u roku od 6 meseci od dana prelaska rizika na Vas kao potrošača, imate pravo da birate između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavite da raskidate ugovor o kupoprodaji na daljinu, dok je otklanjanje nesaobraznosti moguće opravkom uz izričitu Vašu saglasnost.

Sva roba koja u skladu s propisima treba da bude opremljena pratećom dokumentacijom i/ili garantnim listovima biće Vam dostavljena s priloženom pratećom dokumentacijom i garantnim listom.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da Vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje.

Dostupna je na adresi: https://vansudsko.must.gov.rs/adrbodies

Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom 1 godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora.

Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se, pored ostalog:

  • u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
  • za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
  • na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
  • na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
  • u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.

Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.

Elan je, u skladu sa Zakonom, u obavezi da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova [slično Zara 2730]. Postupak pred telom za vansudsko rešavanje spora je za Vas besplatan.